dimecres, 14 de febrer del 2018

Mitja Marató de Barcelona 2018

 Arriba una de les mitges més importants d'Europa, la Mitja Marató de Barcelona.
Un circuit pensat per batre el rècord de la prova, i dir que es va aconseguir amb l'atleta etíop Wasihun, amb un temps de 59'44''. 
Punts positius:
  • Circuit pensat per aconseguir una molt bona marca.
  • Accessos ràpids al guarda roba.
  • Bitllet gratuït de Renfe rodalies anada i tornada.
  • Calaixos de sortida molts grans.
  • Llebres per a diferents ritmes.
  • Avituallaments d'aigua i isotònics molt amplis.
  • Avituallament final amb fruita, aigua i isotònic.
  • Zona d'escalfament a prop de la sortida (parc de la Ciutadella).

Punts no tan positius:
  • Cursa massificada (costa córrer a l'inici).
  • Preu de la cursa.
 Tres quilòmetres d'escalfament, quatre rectes progressives i cap al calaix de sortida. La intenció era fer millor marca, feta a Sitges tres setmanes abans, així que tocava anar a 4'/km.

Recorregut tret de la web de la cursa.

 Sortida massificada amb molta gent, costa agafar el ritme que vull i el primer quilòmetre surt a 4'05'', km 2 a 4'00'', toca pujar el Paral·lel, km 3 a 4'03'' i en aquest moment em passa la llebre d'1h 25'', penso que anava una mica ràpida, així que segueixo al meu ritme.
Arribem a Gran Via km 4 a 3'55'', km 5 a 3'48'', km 6 a 3'55'', km 7 a 3'47'' i passem pel costat d'Arc de Triomf, on s'aglomera moltíssima gent que criden i animen la cursa, ideal per agafar forces per afrontar la segona part de la cursa.
Km 8 a 3'44'', km 9 a 3'56'' i km 10 a 3'54'', passo els 10 km amb un temps de 40'03'', em prenc un gel, noto que mantinc el ritme molt bé.

Fotografia al tret de sortida. La Bolsa del Corredor.

 Km 11 a 3'55'', ara comença la veritable cursa, 10 quilòmetres intentant anar a 4'/km i per un recorregut on no m'agrada massa. Zona de diagonal mar on es fa un anar i tornar i la zona del passeig marítim, que recorda molt a la part final de la Marató de Barcelona, Walking Dead!


A ritme de cursa. La Bolsa del Corredor.

 Km 12 a 3'59'', km 13 a 3'59'', km 14 a 3'56'', ara el recorregut torna fins a Diagonal Mar, km 15 a 4'03'', km 16 a 4'02''. Agafem direcció al Passeig marítim on passem pel km 17 a 3'50'', km 18 a 3'58'', km 19 a 4'05''. Ja vaig pensant en la meta, encarem el carrer Marina i a la distància veig les llebres d'1h 25', crec que les podré agafar abans de meta.
Km 20 a 4'06'', les tinc molt a prop, km 21 a 3'59'', les tinc just al davant. Veig la meta, dono tot el que tinc per arribar a avançar les llebres abans de meta, vaig a 3'42'' i just abans de meta aconsegueixo passar-les. Objectiu aconseguit!


Amb les forces justes a Marina. @blogmaldito

 El Garmin em marca els quilòmetres una mica desfasats i els parcials potser no estan del tot bé. Però sé que he aconseguit millor marca personal, i a l'anar a la gravació de la medalla, veig com la màquina grava un temps final de 1h 25' 01''!
Contentíssim per aquesta marca aconseguida, però amb un regust una mica amarg perquè, ja que estàvem, per dos segons baixar dels 25 minuts. A la següent serà!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada